Tajvanc E-ton Yukon EXL-150, predvsem za 90letnega očeta za gobe in zelišča nabirat. Rad bi, da gre počasneje, zato sem že naročil zobnika 12/38 namesto 15/34.
Za optimalno prilagoditev bi zamenjal uteži variomata 18x14 15g s čem precej težjim, morda 20g, a ne dobim. Ideja je, da bi do cca 45km/h imel približno iste obrate kot dosedaj. Zakaj imajo valjčki luknjo, razmišljam, da bi jo zalil oziroma vanjo vtisnil kaj primerno težkega.
Sklopki bi dal mehkejše vzmeti, da bi prej prijela. Sedaj se začne nekaj dogajati pri 3000, pri 3300 začne opazno grabiti, pri 3660 pa ima 300N vleka vozila. S tem in zobnikoma bi znižal hitrost pri katerih sklopka že drži iz 10 na ~6km/h.
Kukajoč skozi izpušno odprtino ohišja variomata sem za silo pomeril delovanje variomata.
Pri 3000 obratih napne jermen oziroma se le ta malenkost vgrezne v jermenico.
Pri 3300 obr. začne razširjati zadnjo jermenico
Pri 4500 se do maximuma razširi.
Vprašanje pa ostane, kdaj dovolj zagrabi oziroma ali se vse drsenje res dogaja samo na sklopki. Tole usklajevanje sklopke in variomata ne bo tako simpel.
Kaže torej, da pri speljevanju v hud klanec, variomat že zmanjšuje prenosno razmerje, kar ni ravno optimalno.
Čudno se mi zdi, da se je jermen po 2000km in 10 letih obrabil za 1mm. Nov je širok 20mm, pri 19 naj bi se pa menjal. Morda pa pri dobrih 3000 obrati še drsi in se zato obrablja. Itak ga je treba menjati zaradi let?
Na netu dobim jermen (743 20 30K) za od 4€ do 150€?? Kje vi kupujete jermena, da so OK za pametno ceno?
Tuning variomata in sklopke, kje kupiti jermen
Re: Tuning variomata in sklopke, kje kupiti jermen
Sem spregledal, da centrifugalna sila narašča s kvadratom hitrosti, torej bi za nadomestitev povečanja prenosa zaradi zobnika, rabil dvojno težo rolerjev, kar ne gre. Polni bakreni gredo nekje do 20g, edino lažje nafilati s svincem.
Druga varianta je 20g utež in na 70% zmanjšati silo vzmeti na desni strani variomata. To pomeni manjši pritisk na jermen in možno spodrsavanje, samo ker je zaradi zobnikov potreben navor za isti klanec tudi 70% manjši, ne bi smelo biti nek hud problem. Če bi vzmet samo skrajšal in jo naredil bolj progresivno, bi sila na jermen, pri visokih obratih, ostala enaka.
Druga varianta je 20g utež in na 70% zmanjšati silo vzmeti na desni strani variomata. To pomeni manjši pritisk na jermen in možno spodrsavanje, samo ker je zaradi zobnikov potreben navor za isti klanec tudi 70% manjši, ne bi smelo biti nek hud problem. Če bi vzmet samo skrajšal in jo naredil bolj progresivno, bi sila na jermen, pri visokih obratih, ostala enaka.
- sircelj84
- Obiskovalec
- Reactions:
- Prispevkov: 405
- Pridružen: 30 Jul 2011, 20:36
- Kraj:: Ilirska Bistrica
- Kraj: Ilirska Bistrica
- Kontakt:
Re: Tuning variomata in sklopke, kje kupiti jermen
Sem ti rekuzda si že v štartu falil z nakupom...
Tukaj ni fizikov,ki bi ti lahko pomagali...
Ljudje se vozijo in se ne obremenjujejo z valjčki in sklopko in zobniki....
Tukaj ni fizikov,ki bi ti lahko pomagali...
Ljudje se vozijo in se ne obremenjujejo z valjčki in sklopko in zobniki....